Wednesday 5 December 2012

Zaman Persekolahan

my SNAPH-T
assalamualaikum =) masing2 ada cerita berkaitan dengan zaman persekolahan bukan??? begitu juga saya... berada di sebuah bilik yang sederhana besar, memakai pakaian yang sama dengan pelajar lain, di ajar oleh seorang guru mengikut subjek tertentu pada masa tertentu, makan di kantin pada waktu rehat dan banyak lagi lahh.. itulah zaman persekolahan.. ia menyimpan 1001 kisah suka dan duka buat saya.. nak dijadikan cerita, saya merupakan pelajar baru yang bersekolah di Smk Penrissen No.1 pada tahun lepas, 2011 setelah berpindah dari Smk Batu Kawa.. menjadi pelajar baru memang menyukarkan hidup saya pada masa itu.. smuanya terlalu asing dan berasa amat terpencil di sekolah itu!! huhuhu.. kesian kesian kesian.. rasa tak boleh nak terima lah suasana waktu itu sbb keadaan sekeliling yang amat berbeza dari sekolah lama saya.. first day masok saya menangis ingat kawan2 sekolah lama (alahai kantoi#)huhuhu :'( saya masok kelas 4 s 1 (sains tulen) sbb PMR yang boleh dikatakan cemerlang la jugak (setakat 4A 4B).. sudah lah masok kelas sains belaja subjek yang memecahkan kepala lepas tu terasa diri ini orang asing lagi.. haiiii beban sungguh tapi saya tetap kuatkan semangat demi mencapai cita2.. hihihihi.. setelah beberapa bulan bersekolah di sekolah itu saya pun dapat jugak lah menyelesakan diri tambahan lagi saya ini agak peramah jugak lah orangnya (alahai puji sendiri).. ramai jugak yang kenal saya dan yang saya kenali.. kadang2 ada pelajar yang kenal saya padahal saya tak kenal pun!! hihihihi~ lama kelamaan saya sudah tidak seperti orang asing lagi dan dh mula dapat kawan baik a.k.a bestfren pulak tuuuu ;) untung kan kan kan?? hihihi.. syukur alhamdulillah sbb ramai kawan saya setelah berpindah ke sekolah baru, amat sukar untuk mereka menjumpai rakan yang sekepala dengan mereka.. saya sayang sangat lah dengan kawan2 saya ni... nama kami disimpul menjadi SNAPH-T... itulah wajah2 kami yang agak nakal lagi popular .. terima kasih sudi membaca.. nanti saya update lagi yaaa... tengah cari idea =)

No comments:

Post a Comment