Monday 17 December 2012

Teman Tapi Mesra

assalamualaikum pelawat blog yang setia =3 

kali tok aku mok cerita pasal seorang lelaki yang akan selalu menjadi 'kenangan terindah' dalam hidup aku =) tersebutlah kisah ketika aku tingkatan 2 (SMK BATU KAWA), aku mempunyai seorang kawan lelaki yang amat rapat dengan aku.. aku kelas 2B and nya kelas 2C.. aku ngn nya mula menjadi rapat dalam bulan 2 cmya lah mun x silap =) kmk 2 ke hulu ke hilir bekepit mcm 'couple'... aku sangat selesa dengannya dan aku x gago lah org mok pdh apa pasal mek 2... biasa lah org jeles bah gik pun mulut sidak ne pat nak tutup oh?? nama si dia adalah Goppie ak. Amau, nama cina nya, Alen Chong... anak kepada pemilik hotel Hung Hung sebelah Hospital Umum Sarawak.. biapun nya org kaya tp nya x penah berlagak jauh sekali ngeso... respect abis lah aku ngn nya tok, anak ahli perniagaan yang berjaya tp mun kita tgga dari luaran nya biasa2 jak... perange nya cmya lah suruh aku selesa gilak ngn nya =) 
kmk 2 sama2 ahli kadet polis (biapun kontot aku tetap kadet polis hahhahaha!!).. sama2 pengawas juak sbb ya lah kmk 2 selalu bersama biapun berlainan kelas.. keakraban hubungan mek 2 selalu gilak disalah ertikan oleh pelajar lain lebih2 gik kawan bait aku pun.. kawan bait aku duhal suka ngn goppie tp aku x tauk pun -.- oleh kerana goppie lebih memilih untuk rapat ngn aku, hubungan aku ngn kawan bait aku hancur.. huhuhu sian nya aku oh?? 
alen goppie

bulan 4 tahun 2009...
aku ngn goppie and ahli kadet polis yang lain telah terpilih mengikuti perkhemahan tahunan kadet polis di KEM WAJA DIRI SEMATAN.. bnyk kawan2 yang g camping ya jeles ngga mek 2 rapat and kmk 2 pun jadi bualan hangat.. hari ke 2 perkhemahan, peserta camp disuruh kutip sampah sekitar kampung Pueh (sematan) dahya aku ditemani goppie, menyusuri kampung Pueh bersama2 =) goppie, mok tauk x, start time tok lah dah timbul suatu perasaan dalam ati aku kat kau =3 cmne perempuan boleh x nyangkut ati ngn nya sebab, nya sangat caring, protective, and mcm2 agik lah... dapat bayang kan x, kau pusin kampung ya sama2 ngn org yang kau sayang.. bes oh? huhuhuhu.. selepas selesai aktiviti kutip sampah kmk org, ahli kadet dibawa ke pantai sematan.. part tok lah aku x akan lupak sbb nak, aku ngn goppie menyusuri pantai bersama2 (mcm couple tauk x!!) pasya kmk 2 main bola sepak 'kelapa'.. *senyum!! aku x maok main benda ya tp goppie paksa.. huhuhu.. nya plh muka merajuk kiut ada jak.. nya pdh cmtok 'ma, ju lah main bola kelapa tok' aku 'sik mok ehhh' nya, 'sik mok ku main ngn kau agik eh mun ko x main bola kelapa tok ngn aku #muka merajuk'... aku pun dengan bengong nya main lah juak bola ya.. hahahhhaha!!! 

bulan 8 tahun 2009...
hari sabtu kadet polis ada aktiviti gotong royong dan aku pun of coz lah menghadirkan dirik =) goppie msti lah ada juak... dah aku mdh mek 2 bekepit ajak bahhh... mcm ada magnet jak mek 2 tok oh? huhuhuhu... aku ngn nya disuruh nolong cikgu apa entah aku sik ingat.. cikgu ya pasang bata kat depan koperasi.. kmk 2 goppie bediri tempat yang belom dipasang bata then pabila cikgu ya siap pasang bata kmk 2 goppie terpaksa lah beralih ke kiri agik untuk memberi ruang ngn cikgu ya... beralih punya beralih aku tersepak baldi semen and lalu tersadung kaki dahya aku terus tutup mata sebab aku tauk aku akan gugok masok dalam baldi semen!!! hahhahahahaha!!! tiba2 aku rasa mcm knk sambut dohhh!! bila ku bukak mata, goppie gik pelok aku!!! ohmaigad!!! nya sambut aku!!! mcm org selalu menari last2 ya bah... mpuan gugok laki sambut cmya lah upa mek 2 tauk x!!! aku ngga nya, nya ngga aku 1 saat 2 saat 3 saat, tiba2 PAPPPPPPPP duhal handphone aku pelanting dohhh!!! alahai dahla hp ya baruk beli... kaco bena hp ya ehhh!! hahhahahaah... gila sumpah aku malu nak ngga muka goppie lepas peristiwa ya and aku x ingat sama ada aku da pdh terima kasih ka belom... mun belom, goppie aku tauk kau baca tok, tq k kau dh sambut aku time ya... hahahahahha!!! 

tok lah rasanya beberapa peristiwa yang aku x pat lupak ngn goppie =) aku dh x berapa ingat la sebab benda tok dah lamak gilak =3 tahun 2009 bah nektok dh 2012... tp ku maseh ingat gik dlm ujung bulan 9 ya nya pdh ngn aku nya nak pindah sibu tahun depan and aku terus nangis depannya!!! ohmaigad nang gila x tauk malu da aku alu binggung goppie ngn aku time ya... dhya kmk 2 langsung x da kelaka papa gik seharian... hahhahahah!!! merajuk aku tek bahhh... gine lah aku dpt terimak org yang paling rapat ngn aku nak pegi meninggalkan aku... banyak gilak yang goppie tauk pasal aku and rasanya, nya sorg jak yang memahami aku lebih2 gik aku baruk putus cinta ngn laki nama Helmi, goppie lah yang jadi pengubat lukak di hati aku =) sampe kinektok pun aku ngn goppie still contact tp sik pat jumpa gik sbb nya jarang g Kuching.. g Kuching pun just ngurus Hung Hung Inn ya -.- 
Goppie lah lelaki pertama yang rapat ngn aku and sampe bila2 pun x akan ada gantinya =) see now, x da sorg pun yang rapat ngn aku mcm nya.. description aku untuk Goppie atau nama panggilan yang ku berik ngn nya, KERENG!!! hahahahhahaah..

  • gentleman 
  • protective
  • caring
  • understanding
  • brave
  • humble
  • clever
  • handsome 
  • jual mahal
  • ketua yang baik
  • atlet cemerlang
  • suka wana hijau
  • smart
tok lah apa yang boleh ku tulis pasal goppie.. sampe bila2 pun kmk 2 tetap akan jadi TTM biapun jarak memisahkan kmk 2 =) aku rindu ngn kau KERENG.. aku selalu teringat kau mun dengar lagu BULAN 8 DI SANDAKAN =) aku arap kita x akan penah lupak satu sama lain bila dh bejaya kelak.. =) imissyousomuch!! tq for reading...

2 comments: