Sunday 9 December 2012

Siti Nur Atiqah Binti Rambli

assalmualaikum pembaca yang berhemah sekalian =3

setiap orang ada kawan rapat nak?? begitu juga aku!! hihihi.. alhamdulillah aku bersyukur ditakdirkan mempunyai kawan rapat yang bernama Siti Nur Atiqah Bt. Rambli a.k.a tiqah... hahahhaha... orang nya secantik nama dan perangainya fuh la mak!! rugi org laki nolak... cukup rugi!!! nya tok pande tauk sik... tapi nya sentiasa humble... kelas kmk org nang susah mok dpt nombor top ten tp nya maintain ajerrr derrr! bangga ku dpt kawan cam nya tauk sik... 

setiap masalah aku nya pasti sudi mendengar biapun aku selalu cerita something ya berulang2 kali and of coz kisah cinta aku ngn faiz ya x pnh lari dari telinga nya... nya lah tempat aku meluah segala2 nya... dh ya nya akan brik nasihat yang paling bernas pake aku... setiap nasihat nya seolah2 kata semangat bagi aku untuk bangun dari kejatuhan! susah senang kmk 2 lalui bersama2... time aku suntok duit aku pinjam ngn nya, time aku x da relod aku mntak share nya and mcm2 agik eh!!! terutang budi ku ngn nya bah... aku sayang ngn tiqah gilak2 and aku x benarkan sapa2 laki nyakit ati nya... sumpah! aku x mok nya rasa peritnya cinta macam yang dh aku lalui sebelom tok... satu tok yang polah aku respect ngn nya, selamak 17 tahun 6 bulan nya idup kat dunia tok, nya x penah masok ke alam percintaan.. wow!!! kelas kau tiqah... muka nya kacak, tinggi nya cun meletup, badan nya ramping tp belom pnh begerek??? tabik spring aku ngn nya... antap mpuan tok pemilih! org laki berebut ngn nya tp nya jak x layan! huhhhh!!! teror! ok ok ok.. kmk 2 kekal rapat smpe nektok alhamdulillah... tiba2 terjadi haru biru dlm persahabatan mek 2 bulan 7 ya tek (bulan posa) aku pun x berapa pasti cmne keretakan persahabatan mek 2 bermula sbb nak semua ya HANYA SALAH FAHAM ... aku nangis lah time ya sbb nak, aku da problem ngn faiz and aku ngn tiqah pun x berapa cun... esok ari ya ada majlis solat hajat kat sekolah and mek 2 tiqah maseh x betegor juak.. dh la nya relax2 lalu dpn aku dgn x negor aku apa gik aku >congek< terus nangis.. huhuhuhu!!! bila dikenang balit benda tok rasa lucu jak aeyh!! hahhahaha.. lawak bah benda ya pun mok nangis juak... dh malam selepas solat hajat ya mek 2 ok balit and mek 2 pun cerita lah perihal kejadian x bertegur ya!! perey2 sambil nangis aku!! hahahhaha... x sanggup aku kehilangan kawan sebaik nya tok aeyh! nya 1 dalam beribu... aku selesa ngn nya... selesa gilak2 and aku engkah seratus peratus kepercayaan ku ngn nya... smua paswod aku nya tauk >mungkin< ... nya jenis orang yang jujor, pegang amanah, bertanggungjawab and rajin... rasa bertuah dpt sahabat sepertinya =3 ehehehhehehe.. kmk org tok sebenarnya ada pertalian keluarga juak.. bau bau bacang gituhhh =) bapak aku ngn bapak nya kawan sepermainan time agik bujang and bapak tiqah lah yang jadi photographer time mak bapak aku kawen dolok!! yerrr! sweet eeehhh!!! hahhahahhaha... umah tiqah ngn umah aku x lah jauh gilak dlm 15 minit sampe =) kmk 2 penah dekik gunung sama2 (2011), g main kat laut sama2, g bertanding Tilawah Al Quran sama2 (2011 dan 2012), g makan kat chicken hurtz sama2... aku sayang tiqah eh!!! nya terlalu beharga bagi aku... kawan memang senang mok carik tp SAHABAT SEJATI sepertinya kau pelu teroka bena2... tok yang aku tauk mengenai dirik nya :

  • suka wana MERAH
  • rajin ngemas rumah
  • pande masak tp telor masak sup ajak!! hahahhaha #boh marah
  • nya pun memori wow! tahan lamak
  • humble
  • bertanggungjawab
  • jujur dan amanah
  • sangat prihatin ngn kawan2
  • menghargai persahabatan
  • sik suka org merampas makanan nya tanpa izin
  • kedekut tapi nya x kede ngn aku
  • x berapa maok bercerita masalah nya
  • sangat memahami org lain
  • kaya tp x ngakuk!!
  • pemalu
  • sik berapa yakin dgn kebolehannya sendirik
  • matang
  • bersopan santun
  • takut2 pake barang org sdngkn aku x kesah pun nya nak merusak brg aku
  • anak bungsu drpd 4 org adik beradik
  • mula memakai tudung selepas bengkel tudung PPI
  • mempunyai suara yang agak dengung!! hahhahah
  • nya layan org biapun x suka
  • nya tunjuk depan2 muka menyampah mun nya sik suka org ya
  • selalu make vaselin
  • berjimat cermat
  • bersih punya orang
  • agak gila bila dtg mood gila
  • mula menjadi nakal bila aku dtg mempengaruhi *terbukti apabila ustazah mdh
  • suka anak kaha!! hahahahah #tp dolok k nya main2 jak
  • suka makan nasik lemak kantin yang ada palak cicak!! hahahahha
  • suka makan wantan
  • pande Add Math
  • lurus bendul kadang2
  • agak blur kadang2
  • sik suka nyusah mak bapak
  • terlalu lekat ngn Fb
  • memiliki tulisan yang agak 'cantik' spt cakar ayam
  • suka tido
tok lah rasanya yang aku tauk pasal nya.. hahhahaha jika ada terlebih atau terkurang ampun kan saya lah hooo?? oi tiqah jujo ku pdh laki butak ne x ngga kau ohhh?? kau kacak bah... dapat jadi model sbb badan kau yang ramping ya... heheheh... ku sayang kau eh! sahabat dunia akhirat.. jgn penah ko lupak aku k? mun kau cmya kah aku g bom rumah kau!! hahahhahahaha... dh 2 minggu cmya kita x temu oh tp kita ada webcam ari ya.. hehehhe... tggu ada lesen lok ari2 ku g umah kau smpe ko lejuk ngga muka aku jak jak.. ko boh manas k mun aku terlebih sudah tulis pasal kau tokk.. aku rindu nak molah olah gila2 kita selalu aeyh.. bekepong2 bage dunia aku yang punya sak2 pengawas tp agik juak berolah!! hahhahahahah... tak org mok ngga muka nya x? tok nya :
atiqah nur islam
itu dia muka si cantik manis itu =3 weahaaa!! rindu nak ngga muka kau ehhh... aku selalu kaco nya dalam kelas.. hhahhahaha... time nya suk2 belaja msti aku akan berpusin 180 darjah sbb mok kaco nya... ayat nak aku selalu pake cmtok 'tiqah mata kau kacak bah' lalu nya jawab 'apata kau ya?' aku akan pdh agik mcm burung antu ka apaka... part idong ya bes, aku pdh idong nya mancong mcm tiang elektrik!!! hahhahahaha!!! huuuuu! rindu nya aku suasana waktu ya... hmmmm... tiqah tok adalah pelawat tandas yang setia!! hahahhhaa... nya selalu and setiap ari g tandas nang x sah x pegi.. errr?? hahhahaha... pundi kencing nya kecik gilak!! hahahhahhah... aku selalu ajak nya tok g merempit mun mek 2 stayed... nang bes merempit ngn nya sbb nya x banyak cakap biapun aku mbak moto mcm ribut nya diam ajak!! hahahhahahha.. berani nya bisin2 ku engkah lam sunge baruk tauk!! 
Tiqah~ aku mintak maaf mun sepanjang kita kenal aku kasar, teranok or terhiris hati kau.. aku tauk kadang2 aku main hentam jak apa ku mok mdh.. haahahha... aku sayang kau tiqahhh.. kau lah seorang berhati mulia x da tandingan kawan cam kau... kelak dh berjaya jgn sekali2 lupak aku k?? smpe sitok jak lah... terima kasih sudi membaca =3


No comments:

Post a Comment